torsdag den 27. februar 2020

Et legebarns bekendelser.

Velkommen til min lille blog om escaperooms.
Jeg hedder Henriette og er med mine 51 år måske ikke den typiske escape room entusiast. Men åbenbart er jeg barnlig nok til gang på gang at lade mig fascinere af legen, hvor det gælder om at slippe ud eller løse en gåde på tid. Kort fortalt lukkes man inde i et dekoreret/tematiseret rum og skal så finde ledetråde og løse opgaver, som leder hen imod den sidste nøgle, der låser døren op, så man kan slippe ud. Der kan være mange andre varianter, som jeg løbende vil fortælle om.

Siden jeg hørte om Escape Rooms (herefter ER) første gang for 3-4 år siden, syntes jeg, at det lød som verdens sjoveste ide. Der kom dog til at gå lidt tid, inden jeg fik lejlighed til at besøge et ER.

Mit første besøg i et ER var under en ferie i Letland, hvor jeg sammen med min ældste datter Matilde besøgte (ifølge gamemasteren) byens mest avancerede ER. Vi blev fuldstændigt blæst bagud af begejstring begge to og siden da har jeg været hooked! Mere om dette besøg i en senere blog.

To stolte debuttanter nåede at bryde ind i bankboksen Riga september 2018
Siden hen er det blevet til en halv snes besøg i Danmark, Polen og Tyskland.
I aften skal jeg besøge et af Randers' 3 escaperooms sammen med mine gode venner René og Marianne, som for over 12 år siden introducerede mig til geocaching. De mistede interessen for GC efter et par år, mens jeg stadig tonser derudaf og i skrivende stund har fundet 6650 caches over det meste af verden. Hvem ved....måske laver jeg også en blog om det? Jeg har forgæves forsøgt at få dem tilbage i legen med gc, men uden held. Men NU skal vi altså ud at lege i aften, og jeg glæder mig helt vildt. Jeg håber vi får en sjov og intens time sammen og håber også på, at vi måske en dag kan lave nye legeaftaler og besøge andre ER's her i nærheden. 

Glæd dig til mit næste blogindlæg som udkommer ganske snart. Det vil være en anmeldelse af Escape room Randers. Jeg kommer naturligvis ikke med spoilers.




2 kommentarer:

  1. Welcome to the ER blogging world. I'm pretty sure I recognise that vault door. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Unknown. The vault door is from an ER in Riga, Latvia. Did you go there too?

      Slet

Vienna waits for you.....dobbeltafsnit

Velkommen tilbage på bloggen her. Jeg håber at både du og Wien har ventet tålmodigt på mig. Med vanlig sans for selviscenesættelse tillader ...