Jeg har valgt at tildele fra 1 til 5 nøgler for et escaperoom efter min egen hjemmelavede skala.
Selvfølgelig er der forskel på, hvad man kan lide i et escaperoom, men følgende karakterskala afspejler mine personlige præferencer.
5 nøgler er for en virkelig superfed og rigtig god oplevelse med mange mekaniske/elektroniske effekter, som jeg rigtigt godt kan lide.
4 nøgler for en rigtig sjov og spændende oplevelse med medium antal mekaniske/elektroniske opgaver/effekter.
3 nøgler for det gode, men lidt traditionelle ER med ingen eller kun ganske få mekaniske/elektroniske opgaver eller effekter.
2 nøgler for det decideret kedelige og eller dårlige ER med trivielle hængelåsopgaver og kedelige dekorationer.
1 nøgle for det katastrofalt dårlige: spild af penge.
Karakteren gives for helhedsoplevelsen. Som der fremgår er jeg vild med elektroniske opgaver og mekanik, men også dekorationer, bookingsystem, omgivelser, modtagelse og gamemasterens engagement tæller med. En god gamemaster kan f.eks. være med til at løfte helhedsoplevelsen i et måske lidt kedeligt rum, men omvendt også trække en oplevelse ned ved at være uengageret.
GULDNØGLEN:
Gives til den helt igennem sublime og ekstraordinære oplevelse med et væld af elektroniske effekter og verdensklasse dekorationer. Her skal man næsten hentes af en helikopter når opgaven løses.
Selvfølgelig er der forskel på, hvad man kan lide i et escaperoom, men følgende karakterskala afspejler mine personlige præferencer.
5 nøgler er for en virkelig superfed og rigtig god oplevelse med mange mekaniske/elektroniske effekter, som jeg rigtigt godt kan lide.
4 nøgler for en rigtig sjov og spændende oplevelse med medium antal mekaniske/elektroniske opgaver/effekter.
3 nøgler for det gode, men lidt traditionelle ER med ingen eller kun ganske få mekaniske/elektroniske opgaver eller effekter.
2 nøgler for det decideret kedelige og eller dårlige ER med trivielle hængelåsopgaver og kedelige dekorationer.
1 nøgle for det katastrofalt dårlige: spild af penge.
Karakteren gives for helhedsoplevelsen. Som der fremgår er jeg vild med elektroniske opgaver og mekanik, men også dekorationer, bookingsystem, omgivelser, modtagelse og gamemasterens engagement tæller med. En god gamemaster kan f.eks. være med til at løfte helhedsoplevelsen i et måske lidt kedeligt rum, men omvendt også trække en oplevelse ned ved at være uengageret.
GULDNØGLEN:
Gives til den helt igennem sublime og ekstraordinære oplevelse med et væld af elektroniske effekter og verdensklasse dekorationer. Her skal man næsten hentes af en helikopter når opgaven løses.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar