lørdag den 25. juli 2020

Locked i Randers



I Randers har vi efterhånden 3 forskellige escaperooms.
Sidste sommer åbnede Locked i den bygning, der tidligere husede vores lokale avis Randers Amtsavis. Som ung fristede jeg en kort overgang tilværelsen som abonnementssælger dér, og jeg kan tydeligt huske, at huset var fuld af krinkelkroge, snoede og skæve trapper og en masse rum. Det er da derfor også oplagt at bruge det til Escaperooms.




Anledningen til mit besøg her var en julegave fra mine børn. På grund af lockdown kunne vi ikke komme afsted før nu, men så var forventningerne så meget desto større.


Vi havde valgt rummet Sabotage med sværhedsgrad 7 ud af 10. Prisen var 250 kroner pr. person. Rummet tager udgangspunkt i lokalhistorien om modstandgruppen Hvidstengruppen. Der var en del travlhed med mange gæster da vi ankom, men vi blev taget fint imod. Efter en kort introduktion af de forskellige låsetyper, blev vi ført ind i det første rum, hvor vi fik håndjern på. Det lykkedes os ret hurtigt at befri os selv og så gik det ellers slag i slag.
Opgaverne var bygget nogenlunde lineært op. Uden at afsløre for meget, kan jeg godt fortælle, at der var mere end et rum, hvilket altid er et hit hos mig. 

Vi kommunikerede med gamemasteren via en lille walkie talkie. Man kan ikke komme på high score listen hvis man får hjælp. Vi fik kun lidt hjælp og den var præcis. Lidt ærgerligt at vi ikke fik et lille hint, om at vi havde løst en opgave uden at opdage det og dermed sad fast. Vi brugte også lidt tid på nogle løse ender til slut, da vi ved en fejl var kommet til at løse en opgave på en anden måde, end det var tiltænkt. Vi havde derfor nogle oplysninger "til overs" som vi ikke kunne greje, hvad vi skulle bruge til.

Vi gennemførte rummet få minutter før tiden løb ud.  Slutningen var efter min mening en lille smule flad. Der kunne sagtens være valgt en god lydeffekt i forlængelse af den løste opgave, der markerede at vi havde gennemført. 


Jeg giver Locked/sabotage 4 ud af 5 nøgler.
Det var et stort plus at der var flere rum samt en del mekaniske/elektroniske opgaver. Også et stort plus at dekorationen samt lydkulisse var gennemtænkt.
Det trækker fra at vi kunne løse en opgave uden at opdage det, samt at der kun var en tidsskærm i det første rum, så vi måtte løbe tilbage for at se på skærmen.  jeg har oplevet andre ER med flere skærme, og jeg synes det er rart. 

Men alt ialt havde vi en rigtig god oplevelse i Locked og kommer helt sikkert igen en anden gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vienna waits for you.....dobbeltafsnit

Velkommen tilbage på bloggen her. Jeg håber at både du og Wien har ventet tålmodigt på mig. Med vanlig sans for selviscenesættelse tillader ...