fredag den 17. september 2021

Det Grå Guld tjekker ind på hotellet

På en dejlig varm aften i august sætter jeg sammen med mine trofaste venner René og Marianne kursen mod Escape Room Randers.

Vi har tidligere besøgt stedet på vores allerførste fælles ER-tur. Denne gang skal vi besøge rummet: Murder at the Grand Hotel, hvor vi skal opklare et bestialsk mord, inden der er gået en time. Vi kommunikerer med gamemasteren via en lille walkie, og det fungerer fint.




Rummet befinder sig i kælderetagen lige ved siden af Submarinerummet.

Vi starter i et dunkelt rum, hvor det myldrer med spor og ledetråde. I begyndelsen vildledes vi lidt af dekorationerne, men kommer hurtigt i gang med opgaverne. Der er nok at tage fat på.

Da vi er et godt stykke inde i spillet dukker et skjult rum op! YES! Jeg elsker skjulte rum. Specielt dem, man ikke selv har spottet på forhånd. Vi ledes nu videre ind i en ny dekoration, som jeg selvfølgelig ikke vil spoile her. Men den holder temaet rigtig godt. Hen imod slutningen bliver det ret hektisk. Vi løber frem og tilbage mellem de nu ialt 3 rum. I sidste øjeblik lykkes det os at gennemføre med kun ganske lidt hjælp.

En enkelt mekanisme overså vi, men ellers så gik det slag i slag.

Jeg skal ikke trætte dig med yderligere beskrivelser, for jeg er bagud med endnu to anmeldelser.

Og desuden ville det være synd og skam at afsløre flere detaljer fra dette rum. Jeg går derfor direkte videre til at uddele nøgler.

Jeg giver 5 nøgler til dette rum.



Baseret på følgende:

Alt fungerede (på nær en meget lille detalje). Alle rekvisitter var gennemførte og i det hele taget var det en meget robust og stemningsfyldt kulisse. Skjulte rum trækker altid op hos mig. Ligeledes mekanik. Det var en god historie, og der var mange fine detaljer og opgaver, der passede ind i fortællingen.Det sidste, der kan løfte dette rum helt op til Guldnøglen, ville være dekorationer på vej til rummet samt en udklædt gamemaster.

Udklædningsrekvisitter er altid et hit hos Det Grå Guld

Det trækker også op, at ejeren tager sig tid til at fortælle og er modtagelig for vores input baseret på de oplevelser/erfaringer, vi gør undervejs.

Hans entusiasme er et stort plus, og medvirkende til, at rummene er så gennemførte i deltaljen. Det er også sjovt og interessant at komme lidt ind i "maskinrummet" bag såden et rum og høre om de idéer, der er med hensyn til at videreudvikle rummene og hvilke, der i tidens løb er blevet kaseret. 

Ejer og gamemaster Jeppe fortalte også, at der meget snart skulle komme endnu et rum: Prison Break! 

Det har vi allerede aftalt skal være målet for vores næste tur.

2 kommentarer:

  1. Jeres tur blev til inspiration til vores tur. Vi var afsted i fredags for at opklare mordet på Grand Hotel. Tusind tak for anmeldelsen som ikke spoilede det mindste.

    Jeg forsøger stadig at få Danmark med på kortet på https://escapethereview.co.uk/ - så nu har jeg anmeldt rummet derinde og venter nu på at de godkender anmeldelsen (der går altid lidt tid, når der skal tilføjes et nyt sted).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Therese, som jeg desværre først ser her over et halvt år senere. Dejligt at den kunne inspirere og godt at I også havde en god tur.

      Slet

Vienna waits for you.....dobbeltafsnit

Velkommen tilbage på bloggen her. Jeg håber at både du og Wien har ventet tålmodigt på mig. Med vanlig sans for selviscenesættelse tillader ...