søndag den 18. juli 2021

Røvfuld til Det Grå Guld - Tilbageblik #1

Sommeren er endelig kommet og vi kan næsten opføre os som før coronaen kom. 

Jeg er voldsomt bagud med at fortælle om mine forskellige escaperoom-oplevelser, og dette afsnit er det første i en serie hvor jeg skruer tiden tilbage for at give en anmeldelse af de escaperooms, jeg tidligere har besøgt. For at hjælpe min hukommelse lidt på gled, starter jeg med det nyeste af de gamle.

I oktober 2020 besøgte jeg endnu en gang Locked i Randers sammen med mine gode venner Marianne og René aka Det Grå Guld. 

Locked har ikke mindre en 5 forskellige escaperooms og denne gang valgte vi Kidnapped. Rummet har en sværhedsgrad på 80 % og en  fearfactor ligeledes på 80%. 

På Lockeds hjemmeside kan man blandt andet læse følgende om rummet:

"Du vågner op  i en mørk kælder. Størknet blod klistrer i dit hår, og kun et svagt rødt lys spreder sig i et lille kælderlokale. Du forsøger at tage et skridt ud i rummet, men opdager at din højre hånd er fastholdt af et håndjern"

I beskrivelsen for rummet står endvidere, at rummet ikke er velegnet for personer med pacemaker! Så er stemningen ligesom slået an!

Det er det mest uhyggelige rum, jeg til dato har besøgt. Der var ikke sparet på splatter-effekter og uhyggelige og bloddryppende kulisser og rekvisitter. Så hvis man ikke er til blod og uhygge, skal man bestemt ikke vælge dette rum.

Vi kom godt i gang og arbejdede os som altid støt og roligt igennem de forskellige opgaver. På et tidspunkt gik vi dog helt i stå og var nødt til at få hjælp. Selv med denne hjælp havde vi meget svært ved at gennemføre delopgaven. Med lidt mere hjælp kom vi videre. Det viste sig at den rekvisit, vi skulle bruge, var noget "slidt" og derned blev opgaven endnu sværere, end den var i forvejen. Om det var en del af temaet, at den var slidt, kan jeg ikke afgøre. Selv hvis den havde været ny havde det været en svær opgave. Lidt ærgerligt at spilde tid på den måde. Måske er jeg bare lidt pigesur over at vi ikke var så suveræne, som jeg foretrækker at tro 😉




For første gang i Det Grå Gulds historie lykkedes det os ikke at gennemføre. Vi var tæt på, viste det sig, og jeg vil tro, at vi skulle have brugt godt 10 minutter ekstra på at komme helt i mål.


Bagefter diskuterede vi hvor mange nøgler, rummet skal have. René og Marianne mente, at vi skulle nøjes med 4 nøgler på grund af den slidte rekvisit. Jeg var umiddelbart mest indstillet på at tildele 5 nøgler, da jeg synes rigtig godt om design, historie og effekter. Der var virkelig mange opgaver og flere forskellige rum, hvoraf det sidste var utroligt flot og uhyggeligt dekoreret.

Men jeg ender med at bøje mig for flertallet og nøjes med 4 nøgler, hvilket jo stadig er en rigtig flot karakter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vienna waits for you.....dobbeltafsnit

Velkommen tilbage på bloggen her. Jeg håber at både du og Wien har ventet tålmodigt på mig. Med vanlig sans for selviscenesættelse tillader ...